Apr 6, 2007

grekisk mat stockholms hat

grekisk mat är månadens favorit. jag gillar thaimaten på råå samt grekisk plockmat för det är *mitt hatord* fräscht, nyttigt men samtidigt flottigt. älskar det. jag och mamma var på ikea (igen) och köpte tyg för att klä om min soffa och fåtölj och när hon klippte tyget så var jag ute och köpte lite grekisk plockmat som vi åt till lunch. det var vitlöksfyllda oliver, chilimarinerade oliver, aubergine i tomatsås, fårost, persilja&gurksallad, olika nötter, selleri och olivcreme. mycket gott. till dessert fick vi jordgubbar. äkta jordgubbar för här är det tydligen "rena rama sommaren" som mamma just sa till sin väninna på telefon. Det var tydligen bara 4 grader i stockholm för någon dag sedan och svinkallt. typiskt stockholm. mamma frågade när vi var på väg till ikea om jag funderade på att flytta till stockholm igen varpå jag svarade "nej herregud, jag vill ju inte bo i en borttappad blindtarm till stad, om jag flyttar kommer det bli till en storstad."

No comments: