Apr 5, 2007

anekdot; isvatten i byxan

mamma (som är syslöjdslärare) sa just "jag brukar berätta en historia om dig för mina femmor nu när det blir vår, en som är väldigt förknippad med våren för mig". jag bara "uh-oh speghetti o´s". historien handlade om när vi bodde i skellefteå och det blev vår och varje vår i norrland rinner det väldigt mycket vatten överallt för att all snö smälter. vi bodde då i ett gult hus i en backe och jag var ute i mina galonbyxor och mamma kom ut för att titta till mig och fann mig liggandes på gatan bubbelskrattandes med den tinande snön/isvattnet rinnandes rakt ner in i mina galonisar. de var sprängfyllda med vatten och ur mina stövlar var det små fontäner av allt vatten som sprutade ut. mamma bar in mig och jag var hysterisk och skrek "JAG VILL UUUUUT!".

No comments: