Apr 5, 2007

date with ikea

lyssna här vad jag gjorde idag då: VAR PÅ IKEA MED MAMMA OCH K! och nej, jag är inte kristen eller gift men jag älskar svennetryggasaker som är gjorda i plast och produceras i typ polen och säljs i enorma kvantiteter i välisolerade varuhus vid E4an. länge leve smålänningen. det är sveriges motsvarighet till juden. och jag älskar judar. jag har alltid velat dejta en, jag och yvonne tänkte förut börja hänga utanför synagogan och bara "hej, kan du inte lära mig koka lite bröd". det finns en snygg smålänning (tror jag han är) som heter gustav här i stan. vi gick på dejt på hilton en gång och jag var sjukt nervös för att han var så snygg.

jag köpte detta på ikea:
*två klädställningar till mitt halva rum som istället för en trött sovalkov ska bli en budoir/walk-in-closet.
*neongröna, orange och vita handdukar till badrummet med schackrutigt golv
*neongrön kattsandlåda
*100 galgar
*två brödkorgar i plast: grön och orange som jag ska ha till mitt smink
*fyra köksstolar i krom med transparanta gummitrådar ni vet som man sitter på som ett spindelnät a la 50/80tal
*värmeljus (finns det någon som inte köper värmeljus när man är på ikea?)
*en transparant gigantisk tvättkasse som jag ska ha som shoppingväska och endast ha mobilen och plånboken i och gräva i den i en halvtimme för att det är kul och bara "hej jag är mary poppins jag drar upp en palm nu kolla".

No comments: