Jan 15, 2009

varm sushi FAIL

jag åt lunch med richard på hai på davidshallstorg och de sista gångerna har det varit helt kass. förra gången jag var där med anna och louise kunde vi inte få grönt te eftersom de inte kunde koka vatten (det är en restaurang??!), och jag fick be om menyn två gånger. idag glömde den brunkrämade servitrisen min misosoppa och jag fick dölite wasabi så jag fick be om mer, och som inte det vore nog hade en laxnigiri VARMT ris. gode gud är inget heligt?
men annars var det kul, jag drack cola och richard med och han åt japanska köttbullar och vi pratade om att de ska flytta kiruna och hur det ska gå till och om brasiliens nya stad, och om hur deprimerad jag är när allt bara är mörkt och jag inte har någon tv och att jag vägrar träna. så höll jag på och tjura och sen var servitrisen helt långsam och dum när vi skulle betala, men det var i alla fall fint väder ute och jag och richard bestämde att vi skulle se på tv hos honom och beställa pizza någon kväll (JAG HAR HITTAT TVÅ PIZZERIOR MED GLUTENFRIA PIZZOR SOM HAR HEMKÖRNING I DIE).

No comments: