Jan 12, 2009

helgen så funkade det










jag gjorde lite annorlunda i helgen - jag gick inte på någon konsert, hemmafilmfest eller tempo, utan jag var på after work på café rasoir, drack bara mellanöl och hängde mycket med en kille som jag har roligt med för han är ett skojfriskt geni verkar det som. i fredags gick jag, anna, louise och eva som sagt på rasoirs after work men vi satt mest och stirrade lite för det var så skumt och jag kunde inte äta den laktosbelagda guacamolen utan mest selleri, så efter vår öl gick vi till bishops arms där de har en ordentlig gubb-brasa och ordentlig gubb-öl. sen gick alla hem och jag gick till brogatan och tog en öl med carl reinholdtzon belfrage och två brunetter och så kom den där killen och vi gick sen vidare och hans cykel gick sönder så han fick bära den vilket går emot cykelns hela natur och idé, och så skulle vi ta en öl på tröls men vi använde bara deras tjotta och gick hem till honom och spelade diamanten och fraggelspelet som JAG VANN och jag vinner ju aldrig så det var på tiden.

i lördags drack jag kaffe till frukost och sen gick vi på promenad i pildammsparken och letade vatten, hittade det och hittade även två personer som skjöt upp en pappersballong med ett ljus i upp i stratosfären och så drack de champagne och jag tyckte de borde delat med sig, men vi kollade även på gröna rums trädgård och försökte hitta de där fåglarna som sitter i drottning silvias ledsna rostrådgård, men till ingen nytta. sen gick jag hem, åt omelett, sov lite, och gick sen och mötte upp louise för en veteöl på metro. den smakade GOTT men vi hade ingen sittplats så vi blev helt ungdomsgrunge och gick till indian curry hut och delade bord med två pojkmän i 18års åldern som sluddrade och sa "DU DU vill ni prata SAMHÄLLSPROBLEM!", och vi sa att vi var upptagna med att prata om smink. sen mötte jag upp killen igen och vi dansade tryckare för det var ju ändå en lördag och det är sånt man ska göra då, och det var kul. sen åt jag dö-magisk rainbow roll sushifrukost på yukai i söndags och frös så mycket att jag gick hem och badade länge länge länge och virade in mig i näver efteråt.

No comments: