Jan 12, 2009

jag gillar verktyg, inte hajdrömmar

jag hade en av de mest idoga hajdrömmarna inatt, fast det var ändå ingen mardröm för jag är nog inte så rädd för hajdrömmarna längre eftersom jag haft dom i hela mitt liv, fast det här var första gången på länge. det kanske berodde på att de ville hämnas efter att jag skrev den där listan igår över äckliga djur och de kom etta. men jag drömde en lång dröm och i slutet var jag en annan person som var i ett grumligt vatten som var ljust men jag såg inget och det tog aldrig slut och jag såg ingen yta eller botten och jag hade dykarutrustning och det kom en stor vithaj i det grumliga ljuset som jag fastnade i för den gapade och min utrustning fastnade i gapet så att jag var fast med min rygg mot hajens mage och så följde jag med den när den långsamt simmade men så kom andra hajar och de simmade snabbare och snabbare kring varandra i det disiga vattnet och jag lossnade och kurade ihop mig till en liten boll och tänkte att jag var skyddad och sjönk genom hajarna jätte jättelänge och till slut försvann dom och jag nådde botten där det var sand och jag hittade en lila tändare under mina händer, och en mobiltelefon och så tittade jag upp och såg att jag var på land där det hade utspelats ett gammalt krig och det låg torra döda stormtrooperrustningar och star wars krigssaker överallt och jag tittade upp men det var bara beige oklar himmel och allting hade såna enorma dimensionella terry gilliam-mått och någon sa att jag hade fallit igenom det och nu hade den första trapp-pelaren byggts, och att alla föll igenom saker olika, och så långt borta ändå upp som i stratosfären såg jag den stora trapp-pelaren och jag tänkte om jag skulle gå upp för den nu. sen vaknade jag och tänkte WHATS UP.

2 comments:

Hanna said...

Hammarhaj.

Therese Svensson said...

det där var dagens höjdpunkt.