Jan 13, 2009

ÄNNU nyare shark news: pappa ska alltid vara VÄRST, nu drömde han om hajar fast han hade vapen att skydda sig med

This just in från pappa svensson via e-post:

"Du med dina hajar!
Drömde imorse att jag snorklade bland några hajar. Vattnet var halvgrumligt så man såg bara 7-8 meter. Jag hade en plaststav ca 1/2 meter som jag petade på nosen på hajarna om dom kom för nära.. Det var 3 stycken som simmade sakta runt mig... jag brydde mig inte så mycket utan tyckte det var intressant.. Tog tag i en hajs fena och vände honom upp o ner.. Har läst att då svimmar hajen.. Det gick jättelätt eftersom man är under vattnet.. Han blev alldeles orörlig... så jag vände honom på rätt köl igen. Ville inte skada någon. (nerd!) Kände att någon kom bakom ryggen så jag vände snabbt på mig... det var en av hajarna som ville testa om jag gick att äta.. Han kom emot mig med gapande trut, jag tog blixtsnabbt käppen och satte den lodrätt i käften på honom så han var fast... Sen vaknade jag... Nu är det en haj som simmar omkring därute med vidöppet gap.... hahaha...

Vi måste alltså till hajvatten och sänkas ner i en hajbur för att se dom på nära håll! (nej pappa det ska vi aldrig någonsin göra)
Kram! Svenåke" (inatt ska jag drömma om hawaiisemestrar och betande ponnys som berättar svaret på alla mina astrofysiska drömfrågor)

(VOTE NO ON SHARKS: ät så många du kan så de dör ut)

No comments: