Jan 15, 2009

Mongo Bus - "Big dipper" (Built to Spill) / Darling tidningromans



Built to spills "Big Dipper" var den första låt jag någonsin spelade bakom ett djbås på lokal. det var på elverket (tror jag det hette) i stockholm på en darling releasefest och jag kommer ihåg att alexandra dahlström kom dit och var bedårande och psyched att vara där och om jag inte minns fel skulle just "fucking åmål" släppas (eller hade just släppts) och hon hade blivit intervjuad till papperstidningen av tommie jönsson? i alla fall var det så rart och mamma och pappa kom dit (och pappa hade på sig sin mörkblå Darling t-shirt och jag var så stolt över dom), och sen fick vi åka till sjukhuset för jag fick en reaktion mot en medicin-kräm jag hade fått så den frätte sönder huden så den gjorde ont. och just ja, det var även svante tidholms sista nummer med krönikan "Svante sez" och vi var ihop då och brita zilg hade lagt sportsidan (som jag var ansvarig för) och svantes sida som ett uppslag i tidningen AWWWW.

INFO OM VIDEON: Mongo Bus played a cover of Buil to Spill´s song "Big Dipper" at the St. John's 8th grade graduation.

No comments: