Sep 12, 2007

spegelneuron gör mig het

vetenskapsredaktören karin bojs är en av mina gamla idoler. jag sökte till vetenskapsjournalistik i umeå (tror jag det var) för tio år sedan, men så började jag jobba i stockholm och åkte aldrig dit. jag funderar på att söka någon distanskurs. jag har även pratat med illustrerad vetenskap, om att översätta och faktagranska texter, men de skrattade åt mig för det var aldrig någon som hade ringt dem och velat jobba för dom innan. läs karin bojs krönika om spegelneuron mmmmmmm SPEGELNEURON. plus att hon gör en shout out till strandapeteorin som jag skrev om för länge sen men då ville ingen forskare jag pratade med ta i den med en jättelång tång. en annan gammal idol är lana troy som är egyptolog på uppsala universitet. jag skickade fanmail till henne förut men fick inget svar.

karin bojs krönika!

No comments: