Sep 13, 2007

drömrum

det här är ett fantastiskt flickrum. på en annan del av skivan ligger det en utslagen kille under ett glasbord med några halvätna pizzabitar. jag har alltid velat ha heltäckningsmatta. sen jag var 5 år har jag velat ha en tjock ljusarosa heltäckningsmatta. live the dream tessan. live the dream. jag har försökt hitta en stor ljusrosa matta utan resultat (läs: de jag hittat har varit jättedyra). jag funderar på att måla väggen ljusrosa istället. nu ska jag städa, sedan skriva klart klubbkrönikan till nöjesguidens oktobernummer.

7 comments:

Anonymous said...

Jag har ljust rosa i hela vardagsrummet, det är skitsnyggt
:-)
/Anna

Therese Svensson said...

åhhhhh vad fint! vad har du för färger på resten av möblemanget och så?

Anonymous said...

Stor guldspegel, gamla mörka trämöbler med lejontassar och annan nyans av rosa på stolsdynorna. Har även detaljerna (typ ljusstakar o sånt) i olika rosa/lila nyanser, även matta o gardiner. Det är mkt kitschigt men ändå elegant :-)/Anna

Therese Svensson said...

oj vad fint! girlie barock a la marie antoinette låter det som. vilken dröm. grattis! jag vill härma. fast med rosa pantern tryck på gardinerna.

Anonymous said...

japp, det var en bra beskrivning.
du är välkommen att härma :-)

Therese Svensson said...

har du några bra möbelaffärer att rekommendera? jag gillar friishallen, men jag är novis på det här med möbler. ska ta tag i det nu. nu är det mesta i min lägenhet mintgrönt eller kermitgrönt. vill ha ljusrosa väggar och kristallkronor och sammet och duntofflor.

Anonymous said...

Sorry, har ingen koll alls på möbelaffärer.. Har ärvt av släkten och köpt begagnat av vänner.
Kristallkronor är super! Och guldkandelabrar (hmm, heter det så i plural??)
Inredning är kul, ska fixa till sovrummet härnäst. Det blir nog ett romantiskt och lugnt tema. /A