Sep 11, 2007

insektsdröm

åh jag vaknade just fast jag skulle gå upp klockan sju, men jag hade ont i ryggen och trodde att jag var förkyld. när jag somnade om igen drömde jag jättekonstigt att syrran hade pratat en gång med en psykiatriker som dessutom hade en ormbutik som jag inte vågade gå in och mamma gick in och försökte vinka in mig, och utanför hängde skyltar där det stor hur många som sett en hel orm inne i butiken. sen var det en jätteäcklig insekt som tog sig in i ens sår och la sig där och det var nära att en tog sig in i mitt finger men jag fick ut den, och sen letade vi efter en spindel och när jag, kristofer och syrran satt på ett tåg, eller en linbana, så kastade någon ett foliepaket på mig och däri låg spindeln, fast det var tre stycken, två köttrosa med vingar och liksom pyttesmå ben som såg ut som gaddar, och en sorts svart spindel. jag sa "fort ta racket!" för det stod ett tennisracket bredvid oss och kristofer har spelat tennis så se där hur det räddade oss för han smashade spindeln och sen byttes historia och jag träffade en tjej som var ung och hade svullna läppar och ögonbryn och två tofsar i sitt blekta brigitte bardot hår och jag var lite avundsjuk. de hade beställt tröjor till sin skolbal som hade charlies angels-tema och en av tröjorna var av samma tyg som min teddybjörntröja och den skulle kosta 1600 kronor. sen gjorde den där tjejen massa kullerbyttor utomhus på någon stor grej och hon spelade mot johnny depp som pratade svenska och vi var i en förort som skulle ligga precis bredvis rosersberg utanför stockholm. men stället hette storuman och alla var från norrland med norrländska reklamlappar och vanor, och jag sa "är det inte konstigt att det bor så många norrlänningar här, varför gör det det?", men ingen svarade förutom mattias kroon som nu var min pojkvän, och han sa "är det speciellt många norrlänningar? det vet jag inte om det är". sen skulle mattias hämta något av en gubbe som satt bredvid oss, jag tror det var läder. och jag tänkte det var bra att vi inte skrev ihop om vi var ihop, och sen skulle jag beställa skivor på cdon men jag kunde aldrig skriva min adress i adressfältet för det blev bara fel bokstäver hela tiden och sen vaknade jag.

No comments: