Sep 9, 2007

köttopportunist

eftersom jag är en gluten- och laktosintolerant näringsnörd som mestadels äter vegankost eller fisk men är köttopportunist, åt jag i morse leverpastej med saltgurka till frukost. kristofer bjöd mig på brunch på retro och det var tur för jag var hungrig och åt riskakor med nutella, en riskaka med ägg och kaviar, en tallrik full med frukt och en riskaka med leverpastej och gurka. kristofer åt fudge och så skrattade vi och tänkte "they have packed so much fudge into this, i cant believe how much fudge theyve packed". för övrigt tror jag ekologisk majskyckling (som jag åt med richard i torsdags) smakar som en vegetarian, ifall människor nu smakar som kyckling och om denna majskyckling bara ätit grönsaker så borde den således smaka som en vegetarian. här är en solskenshistoria om leverpastej jag fick av en läsare:
Björnsson sa...

En gång när jag jobbade i affär bjöd Pastejköket oss på Big Bowl med gratis middag och sprit för att vi gjort den snyggaste Pastejköketmontern i hela Sverige. Det var kul tills Pastejköketrepresentanten inte kunde stå upp och hällde en cider på mitt skrev. Sen dess hatar jag Pastejköket.

det jag äter när jag är köttopportunist:
  • leverpastej
  • foie gras
  • något svårt konstkött som man aldrig äter annars tex torkad ren
  • kyckling när jag äter middag hos richard för det är vårt töntigaste djur, och pappa har lärt mig att sparka på de svaga (SKOJA)

2 comments:

Anonymous said...

Köttopportunist och Moderat, det är ett för mycket det...farväl blogg! Peace ´n Love / H

Therese Svensson said...

är de orden synonymer?