Jul 22, 2007

hockeyfest

vi glömde att malmö(-L) är sveriges miami och att vi är mitt i en subtropisk regnperiod så after church på debaser ställdes in. det var tur annars hade vi säkert blivit förkylda jag och helena och de modiga som hade vågat sig ut i vädret för en stilla söndagsfylla. istället har jag tommie och maina ätit frukost på metro, igen, och sen hängt i min säng och ätit nötter, torkad frukt, druckit folköl och hockeyskränat till "weird science". vi har skrikit varandras efternamn, gjort high five, skrikit "BANTA!" varje gång vi sett feta hiphopkillar och snackat pattar. nu ska vi käka på volym tillsammans med en annan tjej ur mainas band the sweptaways.

UPDATE: volym var stängt så vi provade med tempo (fullt), carib (stängt) så det blev metro igen. men där satt adde och pidde så vi slog oss ner med dom och maina åt broccolijärpar, tommie och pernilla tog lyxburgare och jag åt en carpese eller vad det heter. under kvällen pratade vi om så mycket och hade så roligt att jag nästan fick träningsvärk i kinderna för att jag skrattade så mycket. det roligaste var när adde skulle gå och vi skulle göra high five men jag missade och slog han under glasögonen som en jävla nörd. hur kan man missa en high five? det var det roligaste jag gjort denna helg.

No comments: