Apr 13, 2007

off with their head

en sak jag inte fattar med data är det här att folk störar sig på olika webbforum, mobbar sina skolkamrater och tror de är anonyma när man kan spåra ipadressen, man bara "hej rolf, vill du slåss eller behöver du bara ligga?". å andra sidan förstår jag mig inte på anonymitet överhuvudtaget. om man har något att säga får man stå för det annars är det väl lika bra att vara tyst och räkna till tio och börja på yoga. majoriteten av mina vänner har blivit mina vänner för att de är så jävla störiga men direkt mot ens ansikte. det har jag alltid gillat.
en annan sak jag inte fattar är det här med halshuggning, jag tror att någon millisekund efter att ens huvud blivit avhugget så måste man fortfarande ha elektriska impulser kvar så att man fortfarande är medveten på någon nivå när ens huvud faller ner i korgen.

2 comments:

Hemligt. said...

du som har koll, kan man lägga in en ip-spårare i sin blogger-blogg satt man ser vem som lämnat kommentar? typ ngt script?
det har stått på min julklappsönskelista i flera år nu, men jag får bara ponnyhästar.

Therese Svensson said...

ja! det är jättekul med webbstats, kolla sajten www.sitecounter.com där kan man se ip, länder (portugal är tredje mest populära landet på min blog???!!) och all annan rolig statistik till sin blogg. för statistik är bättre än ponnies.