Apr 11, 2007

helikopterpilot

jag försökte bli helikopterpilot när jag var 21-22. det gick sådär. det är extremt dyrt att bli helikopterpilot, dyrare än vanlig pilot. så eftersom jag inte är rik var det enda alternativet att gå med i lottorna och söka till flygvapnet. men då innebar det inte bara en pilotutbildning utan även marscher fem på morgonen i kallt regn, sova i tält på blöta olena pinnar i mörkret, inget internet eller privatliv och så måste man dela sovrum med säkert 30 andra. då blir det plötsligt lite "big brother" över det hela. dessutom har jag svårt att förstå vitsen med visa saker. som vadå fem på morgonen - varför? jag skulle bara tänka "varför" hela tiden och det skulle sluta med att jag störtade den där jäkla helikoptern för att jag var så trött av sömnbrist och dålig kosthållning.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha ifs e det skillnad på utb o utb... e nog bara under GU`n man lider av sömnbrist *ler*