Apr 11, 2007

therese svenssons drömdate och stora ego

- jag stavade fel i rubriken, "gigantiska" ego ska det vara.

dejter är fenomenala och trevliga och jag har alltid lika roligt och blir lika nervös och förtjust i sällskapet. en fantastisk dejtplats var taket på sprayhuset där man kunde sitta på en liten täppa och se solen gå ner över stockholm tillsammans med trevligt sällskap och ljummen folköl. jag och yvonne dansade på taket en gång när det var balerisk fest på bakgården sju våningar under oss. jag har fortfarande ett foto någonstans på våra skuggor. en annan fin dejt var på ett tak i spanien med kall san miguel öl och en spinkig brunett i famnen. annars har jag haft relativt få dejter, kanske tio (jag tror jag ljuger, förhoppningsvis 15 i alla fall) stycken sedan jag var 18, men det är så roligt och jag blir alltid kär i möjligheterna och stämningen.

min drömdate är extravagant och innebär att bli flugen någonstans, gå på restaurang där man ligger framför en brasa och testar massa viner och det finns kabel-tv och så får man kläder från H&M som en budgethora. och så getost till middag.
jag tackade nej en gång till en extravagant och kontinuerlig dejt som innebar att bli flugen (check), bjuden på parties (check), ta förbjudna rusmedel (check) samt bo på lyxyacht (check) för jag var inte kär - men han köpte min tand. den högra framtanden.

No comments: