Feb 22, 2007

lunchmöte med the prom

jag lunchade med the prom idag på kaffehaket på storgatan. det var väldigt varmt i lokalen och moa höll på att få värme tuppjuck eftersom hon hade buntat på sig ordentligt med fyra lager kläder och en duffel eftersom hon trodde det skulle vara kallt. jag var cirka 15 minuter sen eftersom jag halkade fram en meter i timmen med mina hala stövlar. jag har ett par snowjoggers som haft varje vinter sedan jag gick i sexan, men de är kvar hos mamma eftersom det faktiskt inte brukar snöa speciellt mycket här på sveriges riviera (dvs malmö). sen gick vi runt och petade på saker vi tyckte var fina på make up store. jag testade en snorgrön ögonskugga, tuggummirosa läppglans och ljusgrönt glitter som fastnade i hela ansiktet. inte så lyckat. jag är som en 5 årig flicka som fastnat i en kvinnokropp när det kommer till smink (läs: jag är en idiot som fattade mascara när jag var 26). sen gick vi till monki och pillade och caitlin och moa köpte varsin jättefin vinterjacka och jag köpte ingenting eftersom jag är ett häftigt fattighjon.

No comments: