Feb 20, 2007

ladies love deadlines

såhär glad är jag nu för jag blev just klar med sista texten till fredagens metro, så nu är jag ledig resten av dagen. jag lyssnar på gamla rolling stones skivor hos k och det stramar lite i ansiktet när jag ler för jag hade k´s killkräm i ansiktet. jag frågade moa om hon ville ha en girls day out snart när vi går runt i affärer (hon känner till en massa bra), och lunchar martini. det är så roligt. jag och sandra brukade göra sånt när vi var it-kids i stockholm på det glada 90-talet. när sandra bodde här förra våren då hon jobbade på svt syd, gick vi alltid ut och shoppade och tog en cider på bullen efteråt. sen lärde hon mig dricka riktigt starka drinkar också så en eloge till henne! hoppas det ordnar sig med hennes arschlechefer och att hon kommer och hälsar på snart. när jag är i stockholm och hälsar på familjen brukar jag och syrran alltid börja vår girls day out med öl på åhléns underskattade takrestaurang som är mitt bästa fik eftersom den har en lång folktom takbalkong med utsikt över hela torget och dessutom har de en massa god tjeckisk öl och (svindyra) sallader. annars gillar jag fredsgatan 12s stenterass som påminner om trapphänget i gamla high school filmer. jag tror björn från rasoir-baren jobbar på fredsgatan 12 nu.
nu är k i duschen så jag funderar på om jag ska göra en coup detat eller vad det heter och göra ett hångelöverfall när han kommer ut. igår blev det inget hångel för vi var trötta och hade jobbat från 9 till midnatt, och så sa k att jag såg ut som den tyska pojken claus och så sa han "sluta blogga börja jogga" så jag sa "nej du tycker jag är FET" vilket är den roligaste repliken någonsin. fast jag sov dåligt inatt, allt jag tänkte trycktes i times 12 punkter och till slut blev allt en enda typsnittsröra av ord som var svåra att stänga av. men jag somnade till slut, och vaknade tidigt till P1 och snoozade in deras prat i min dröm. de pratade om döden och spöken och när jag vaknade på riktigt berättade jag för k om spökaktiga saker som hände när jag bodde hemma hos mamma på hennes gamla herrgård utanför stockholm. det har hänt en del där, och huvudherrgårdshuset är byggt på en gammal kyrkogård, och gården heter hargs säteri vilket ska betyda "offerplats" på fornnordiska. jag återkommer med spökhistorierna. nu kom k ut ur duschen så jag ska ta honom!

No comments: