Jun 18, 2007

trött

nu är jag väldigt trött. jag är bakis dessutom. tog en snabb öl med söndagskulturalkisarna på tempo igår. det var jag, mattias kroon, svea-daniel, broomé, tiaz och carl b-r som drack öl och öl och öl som en jävla slang. det passerar väldigt mycket vätska genom en slang för att citera mattan. tiaz vägrade säga vilket stjärntecken han var för han skulle vara så jävla SPECIELL ameh tyckte jag och gissade på jungfrun bara för att retas.
idag började jag dagen med att intervjuva en kock bakfull (alltså jag var bakfull, inte kocken), sen åt jag lunch med moa på café banjo och gick sedan till ett annat café för att göra en till intervju. åhhhh intervju. jag frågade de på cafét vad en babylatte var. det var den roligaste fråga jag kunde komma på. se där vilket stort journalistpris jag kommer få nerdimpandes i brevlådan alldeles strax. nu renskriver jag några artiklar som förhoppningsvis (aka förmodligen inte) duger som de är utan korrigeringar. sen ska jag ta en powernap eftersom jag är så klen att jag blir bakis efter två öl nuförtiden. jag hade citron i håret för jag trodde det skulle bli soligare men det blev bara geggigt och nu är det flottigt och ligger platt mot huvudet istället. inte bra. men mimmi pigg tröjan gjorde succé i alla fall. och jag är strax klar med jobbet och kocken var snygg och jag blev tokmätt på lunchen så det har väl varit en givande dag. pappa hade varit ute och festat igen, denna gång på sturehof och undicis bartömning. han hade gått hem vid tre tror jag. jag kan inte fatta att han orkar festa mer än mig, det är skandal, jag är väl yngre! jag orkar festa i sex timmar men det blir oftast mellan 19-01, sen blir jag för trött eftersom jag vaknar tidigt och dricker vin till middagen. jag är som en 45åring fast coolare.

No comments: