Mar 26, 2007

robin svensson

vet ni att jag heter ann therese pernilla svensson i andranamn? det är helt osannolikt. ann pernilla? vad tänkte mina föräldrar på? syrran heter cornelia. alla säger alltid "åhhh cornelia vilket fint namn". mitt namn rimmar på mes och fes. först skulle jag heta isabell men pappa sa att det fanns en bil som hette isabell och att det inte gick för sig (??? pappa du hittade på!), och sen ville mamma att jag skulle heta svensdotter istället för svensson eftersom jag är en tjej och pappa heter svenåke i förnamn och mamma var en hippiemods. om jag var kille, lyssna noga nu, skulle jag heta robin. ROBIN SVENSSON. åh herregud. jag skulle blivit tvungen att bli en gay fotbollsspelare.

nu är det edith piaf på radion.

1 comment:

Anonymous said...

Fan vad roligt, knäckte mig ashårt :) Förgyllde faktiskt min kväll lite när jag läste inlägget. Och inga hard feelings om du nu skulle tro det, jag är varken gay eller spelar fotboll ;)
varma hälsningar,
Robin Svensson/robinrobin.blogg.se