Mar 28, 2007

bakfull, sushi, sen då?

mattias kroon väckte mig tolv imorse genom att ringa och prata om hur grovt bakfull han var. det var jag med. jag försökte, som du märkte, vakna vid halv åtta men det gick sådär. jag somnade om fastän jag hade P1 på resonabelt hög volym och santo&nexxor vid fejan. jag och kroon möttes upp på bästa kaffehaket kaffebaren (det ligger precis mittemellan våra lägenheter plus att det är en snygg kille som jobbar där samt en snygg tjej på helgerna så vi får alla vår del av ögongodiset). och jag frågade den snygga baristan (som säkert är för ung för mig) om han kom från sundsvall för jag kände igen hans dialekt, men han bara "eh nej, eskilstuna" och jag bara "OUCH, jag är bakfull" och drog ner mina wayfarers igen. jag och mattan var för övrigt lika med samma blonda james dean backslick, wayfarers (jag har ju dock kopior för riktiga wayfarers väger ett ton och kostar detsamma), och elegant men dekadent uppsyn. vi åt frukost på mushashi på friisgatan som jag älskar och min pappa aka sushilover senior likaså. moa kom förbi när vi åt för hon var på väg att intervjuva någon och jag ansträngde mig för att verka normal. hon var trevlig som vanligt och hade klippt snygg lugg. tur jag klippte mig som james dean/edie sedgwick annars hade vi sett ut som tvillingar! eller synd eftersom tvillinglooken rules ok. sen fick jag och mattan lite gott krogskvaller som kroon skulle skriva om och så åt vi så det knakade om det. jag åt misosoppa med lax (orre) och mattan åt tantosushin.

5 comments:

Anonymous said...

alltså jag måste bara säga att du nog är den charmigaste människan jag någonsin skådat! så klarsynt, så rolig, så snygg, så ÄRLIG! jag gillar dig som fan. :*

/nad

Therese Svensson said...

åh tack! i love you too baby. hoppas du inte var ironisk för jag har aspergers light.

Anonymous said...

nä jag är seriös. varenda gång jag är i malmö håller jag utkik efter dig. du är skönaste ever! /nad

Anonymous said...

Vill bara säga att du inte var CP som liksom trodde Eskilstuna-killen var från Sundsvall. Jag är ifrån Eskilstuna(och är tjej o borde därför tala ännu bräkigare) och folk har flera gånger trott att jag kommer uppifrån,och oftast då just ifrån Sundsvall!!!

Therese Svensson said...

oj! vadav denna eskilstuna/sundsvallskoppling?? måste ringa dom på värsta språket.