Mar 1, 2008

deluxe presenterar: jag pekar på det uppenbara






kära dagboken, det var så kul igår jag dog le petit mort. efter jobbet gick jag till tryckeriet och hämtade prom posters + flyers, sen snabbduschade jag och sprang ner till bagatelle där mina kollegor från jobbet satt och ölade och pratade om vår nästa fest. vi ska ha europafest i maj på europadagen då alla ska vara ett land och jag hann inte ta tyskland så jag tog österrike fast egentligen är jag nog irland och frankrike men jag orkar inte franska mig och hålla i en baguette hela kvällen, fast fan nu kom jag på att jag kunde kommit som marie antoinette fast å andra sidan kan jag ju vara en historisk österrikisk kunglighet istället med en edelweiss i handen. det blir bra? i alla fall bestämde vi att vi skulle ha en till fest i mars eftersom vi inte kan bärga oss, och att vi då ska vara våra lookalikes. vi håller på att göra en lookalikelista över alla på kontoret efter att jag kom in en dag och såg ut som jeffrey dahmer. copywrite-anna är winona ryder, google-peter shaggy och snygg-sara är tura santana. jag skulle vara richie rich men igår bestämdes det att jag var mia farrow i rosemarys baby så jag ska gå runt med kniv, glosögon och en blodig docka. det klarar jag. efter en öl stack kollegorna till en hemmafest och jag tog taxi ner till rasoir på savoy för att dricka drinkar med dashing jonathan sahlin som i vanlig ordning såg ut som en nördig *flämt* errol flynn. tydligen hade vi hånglat på en fest som jag inte kom ihåg så mycket av men det gladde mig att jag tydligen hånglar mer än jag trodde. jag drack gimlet och en sazerac, och sen blev vi hungriga och stack till epicuré och drack vin och åt anka och hånade alla par som satt där (man måste faktiskt göra det även om man får dåligt samvete). jonathan tog mina glasögon och såg ut som en miljon googleaktier, och när vi senare kom till deluxe på jeriko lånade även mejeriet-johan brillorna - varför inte alla killar har ett förråd av nördbrillor vet jag ej för det är instant sex on legs. sen åt jag korv och somnade hej då dagboken.

2 comments:

Anonymous said...

im only double a but im thinking triple x?

Therese Svensson said...

va?