Feb 27, 2008

vote no on metatänk (det handlar om män)

jag håller på och jiddrar med brunetten. jag vet inte vad som pågår. det är ugglor i mossen. jag hatar ugglor i mossen, de ska sitta högt uppe i träd och låta, vrida på huvudet och vara synliga för allmänheten. detta kan endast öl och högljudd musik råda bot på. En afton med Blondie är lösningen och det snabba fixet. jag är ju personlighetstyp 7 och måste därför ta min roll som snabbfixare och ångestförskjutare på allvar. eller det har jag väl alltid gjort, och det är det jag håller på att ändra nu (djävulen på axeln bara "jaha det har jag inte märkt...", men han är ett svin, ett fyndigt sådant men ändå ett svin, så jag lyssnar inte på honom. han är säkert typen som gör humortrumman efter varje satiriskt inlägg BADA-BISH). jag är mycket dålig på det här med killar. men jag har i alla fall börjat med att bara träffa en i taget om jag ens träffar någon alls. alltid en utveckling. jag gick förbi tjallamalla igår och pratade med my och hon visste inte heller hur man gör och vi pratade om hur man vet när man blir ihop med någon och jag tyckte det ska vara såhär eftersom jag är asberger: "är vi ihop nu?" "okej" "tur, skicka chipsen". förutom det där med chipsen då eftersom jag är emot chipsrelationer men ni förstår ungefär hur jag menar. nu kan man tydligen inte mäta efter hålla handen heller så jag är helt ute på hal is. jag kommer inte ens ihåg hur det gick till med richard och kristofer. det är som när man börjar tänka på sin egen andning så kan man inte komma ihåg hur man gjorde det naturligt, så är det nu när jag är 29 och börjar tänka på hur man blir ihop med folk. så dumt. jag slutar idag just precis nu att tänka på det ok.

jag har i alla fall en mycket blank rosa kjol på mig. jag och copywriter-anna ska köpa mer te efter jobbet. jag älskar mitt jobb. de har dessutom en byggarbetsplats utanför fönstret. jag såg en kille bära kablar på axeln häromsistens. (här infogade jag lite typ 7-ytligheter för att balansera upp typ 5)

4 comments:

Anonymous said...

När kommer er beryktade bygg-blogg?? Jag älskar män i blåställ. Fula men ack så roliga. /mia.k

Anonymous said...

Jag har också funderat mycket mer över relationsfrågor i äldre dar. Det man tog för givet förr börjar man vända på nu. Fast nu har man ju å andra sidann krav....

Anonymous said...

meh, det är ju ugglor som är det nya, remember?

Therese Svensson said...

just ja ugglan! jag har en ugglebrosch i trä när jag ska se ut som en skolbibliotekarie. okej jag anammar ugglan och tar den under mina vingar.

ehh he