Feb 26, 2008

rheti personlighetstest

så lustigt, max l skickade ett RHETI personlighetstest. jag blev dessa. en stor nördig egoist.

Typ Fem - Undersökaren


Typ EttDen Intensiva, Tänkartypen:

Klarsynt, Innovativ, Hemlighetsfull och Isolerad

Femmor är alerta, insiktsfulla och nyfikna. De kan koncentrera sig och fokusera på att utveckla komplicerade koncept och förmågor. De är oberoende och uppfinningsrika, men de kan också bli alltför upptagna av sina egna tankar och fantasiföreställningar. De blir lätt distanserade men är ändå nervösa och intensiva. Typiska problem för Femmor rör excentricitet, tvivel och isolering. Som bäst är Femmorna visionärer och pionjärer, ofta före sin tid och förmögna att se världen på ett helt nytt sätt.

Grundrädsla: Att vara odugliga, värdelösa, utlämnade, hjälplösa, inkompetenta
Grundönskan: Att vara kapabla och kompetenta

Typ Sju - Entusiasten / Livsnjutaren


Typ SjuDen Upptagna, Ombytessökande Typen:
Spontan, Mångsidig, Hagalen och Spridd

Översikt:

Entusiasten och livsnjutaren, typ sju, är en "upplevelse-junkie". Vill hela tiden få fler och kraftfullare kickar. Ser sig själv som viktigast och ser de flesta andra som statister i livets spel som går ut på att uppleva och vara med om så mycket som möjligt innan man dör. Enligt sjuans sätt att tänka får man bara en åktur, så det gäller därför att göra det bästa möjliga av allt och inte ägna sig åt tråkiga eller sorgliga saker. Den här filosofin gör att sjuorna inte kan ta tillvara på varje upplevelse fullt ut och kan leda till att de blir allt mer avtrubbade och behöver större och större kickar för att bli nöjda. Letandet efter dessa kickar underbyggs av en ångest som kan dämpas tillfälligt genom nya kickar. Oron och ångesten kommer från att deras ovilja att processa sorg och jobbiga händelser eller situationer, både i det förflutna och i nuet.



update: eh konstigt om mina ex r och k sagt att de "inte vet var de har mig". 30 här kommer jag.

5 comments:

Anonymous said...

jag blev trean och ettan - presteraren och förbättraren. framgångsorienterad perfektionist, that's me.

Therese Svensson said...

tres jolie. du kan piska mig att prestera så kan jag ge dig bärs.

Anonymous said...

föga förvånande 2 och 4 här. mest 2

Therese Svensson said...

men max vi kan inte testet utantill, vad var de för typer??

Anonymous said...

tvåan var den hjälpsamma (lika med den jag fick absolut minst på. hoppsan)