Feb 2, 2008

Qu'ils mangent de la brioche


jag tvingade med richard på brunch på konsthallen för det var franskt tema och jag tror att jag gillar fransk mat för att jag är en halv fransk emigrant eftersom min mammas släkt flydde till sverige under franska revolutionen enligt vår släktforskande lärarsläkting i östersund, så detta obetvivliga genetiska fakta ligger till grund att jag så envist skulle äta fransk brunch idag, men när vi väl var där gillade jag ingenting och jag hade fyra tallrikar och det luktade konstigt och jag åt mest ett ägg, en vinkokt champinjon och två tuggor linssallad. fransk mat smakar skit. jag bestämmer nu att mina smaklökar uppenbarligen kommer från pappas släkt. fast det var roligt att bakisbruncha med richard, han sa att jag hade urinfärgat hår och jag sa att det var guldfärg och att han hade bajsfärg i håret och så gjorde vi mognaljud och richard sa att han hade gått med sin brorson i en vagn på stan och att man sågs som en annan person då och jag sa "ja, en oansvarig tönt som inte kan använda kondom", och så pratade vi om hur man är normal i en relation för vi vet inte, och om man ska ha en som är mer normal än en själv eller mindre, och så sa richard vad jag borde säga till brunetten och så skalade jag några vitlöksmarinerade räkor och richard gapskrattade åt något och nu luktar mina fingrar fortfarande vitlöksmarinerade räkor.

smaks brunchsida

No comments: