Jan 28, 2008

stockholm 90210








i lördags var jag med brunetten på en klubbinvigning där vi fick gratis champagne (mehåhinteigen) och drack öl och det var liksom ett sånt där ställe med stora ljustavlor med stora pixlar som bland annat new kids on the block hade i bakgrunden på sina liveshower, och så stod det SPENDRUPS och grejer i ljus som flimrade i grönt och inget av det smickrade damernas hud som satt framför och jag och brunetten räknade bröstklyftor eller vad man nu ska översätta cleavage till för det fanns verkligen mycket av dem, och i en monter hade de gjort en spritinstallation med massa spritflaskor och en mannekängdocka i kostym och det var konstigt och det var buffé men vi åt inget för bordet stod på dansgolvet och hur kan man äta på ett dansgolv under två hit-house djs och vi var inte hungriga och så var jag nervös och höll i brunetten och så tog vi handen ibland och jag bara MOOORK och så skulle vi gå på tjotta men allt jag hittade var ett sminkrum som var ett rum fullt med speglar, lampor och bord, och allt brunetten hittade var ett rökrum. så fantastiskt. sen gick vi därifrån för vi var inga hockeyspelare eller så, och så bjöd fantastiska brunett mannen på middag på sturehof och jag fick räksallad och rosévin som en stureplanstant, och mannen åt kalvlever som en äkta gubbkarl och så pratade vi och hade kul och jag såg säkert fyrtio varuhuset kändisar över 45 som gick förbi oss in till O baren, och jag tror inte jag har varit där på tusen år, inte sen jag åt powerindielunch där med terry ericsson och tom pyl, och sen gick vi till riche där mannen var listad men inte jag eftersom jag är kusinen från landet, och det var jättemycket kö utanför så mannen gick in och sa till sin djkompis att lista mig. under tiden hittade jag min gamla kompis charlie och hans kompisar som stod i den andra kön in till riche och så kom mannen och hämtade in mig, och det var fullt med folk och jag såg joel som jag var tillsammans med när jag var 19 eller något och jobbade på stor&liten och bodde i en ombyggt skyddsrum på hammarbyhöjden, och mannen och joel var bekanta, såklart. sen pratade vi med charlie och mannens djvänner och stod och tryckte i oss öl och vin i ett hörn och höll handen i hans ficka. sen fick vi nog och gick ut och träffade snövit och henrik boman som jag blev kompis med under it-åldern då vi slogs under en buske någonstans på söder. jag och mannen gick vidare till debaser en snabbis innan vi slängde in handduken och var keliga och trötta på mitt hotell.

No comments: