Mar 12, 2007

smutsig helg

fredagen var bra. jag, emilia och maria åt rökt tofu med ananas, chili, limeblad, galanga (?) och koriander serverat med råris, jordnötssås och ruccola/solrosskottsallad med avokado och rostade frön. som 90-talet serverat på ett fat. efter att ha druckit öl som ett helt hockeylag (de hade köpt öl från olika länder AKA världen runt på 80 öl) och klätt ut/upp oss i vardagsrummet gick vi ner till oh baby i like it raw där vi var glada i hågen - döglada faktiskt - drack mer öl, posade för påhittad papi och tokdansade nerd-girl-goes-on-discodansen med mattias kroon som är vårt svar på david byrne. k och några från spisa och rasoir dök upp lite senare och deltog i vår fina gemenskap ända tills det var dags att gå hem. men då var jag och k så uppspelta (läs fulla och glada), så när han beställde en hamburgare på sibyllan tyckte vi det var en bra idé att jag också skulle ha en fastän jag är allergisk mot i stort sett allt som finns i en hamburgare, så när vi kom hem kräktes jag, åt två alvedon, tog på solglasögon, la mig i soffan framför "tootsie" och förberedde mig på en natt av smärta. istället vaknade jag några timmar senare till en magic bullet infomercial och knallade in till sovrummet där k hade däckat. det var redan ljust ute. det gjorde inte ont.

i lördags fick jag dock igen för mitt idiotiska snedsteg med hamburgaren. min mage var uppsvullen till max så det såg ut som att jag var fem månaders gravid vilket var förvånansvärt deprimerande. det gjorde inget så länge jag bara låg i soffan, men på kvällen när jag och k gick ut för att äta middag och spela lite skivor, började jag må så dåligt att jag fick gå. på väg hem såg jag en råtta. en beige som sprang in under ett hus vilket fick representera hur jag kände mig för tillfället. min mage var så stor att jag tidigare under kvällen inte ens hade fått igen min anorak (- än mindre mina jeans) när vi skulle gå ut. det tog 1 1/2 timme att hitta några kläder jag inte såg gravid ut i. jag höll på att börja gråta. så dumt. kan folk sluta äta idiotiska mjölkprodukter och raffinerad glutenskit? man blir bara ful och dum och gör så att vi dumma allergiker på fyllan ibland blir megalomaniska och tror att det helt plötsligt inte finns någon morgondag MEN DET GÖR DET.

2 comments:

Anonymous said...

Ouff ja, jag var gjorde samma grej förra helgen när jag var mördarsugen på oboy och rostat bröd = dantes inferno nivå tio.

Therese Svensson said...

åh ja, hur ska man kunna överleva? protect me from what i want