Mar 13, 2007

dude where´s my foie gras

jag glömde min dator i pappas bil efter lunchen så den har åkt runt i malmö och gått på hockey medan jag suttit hemma och läst när jag egentligen borde skrivit. se där. sen kom pappa hit efter matchen och vi dinerade DIVINE mat som vi köpt tidigare idag; foie gras med nyponmarmelad, hård getost och fårcheddar från möllans ostbutik och rökta räkor, räkröra och citronsås från sillastryparen. till det åt vi ananas, skivat äpple och drack rosente. så tittade vi på "the office" och "seinfeld", och efter det fick pappa åka till hotellet och gå och lägga sig. det var jättetrevligt. pappas kollega kenta nilsson och några andra från hockeymatchen skulle till falsterbos golfklubb och äta ostron, men pappa bara "dude, jag och tessan ska äta gåslever och rökta räkor", så han drog det längsta strået i stacken. alla bara DUDE.

2 comments:

Moa said...

Vilken underbart galen middag! Jag blir inspirerad av dig, igår köpte jag till och med lyxsalt (och jag är som du vet matlagningsanalfabet så det kändes som ett stort steg). Puss!

Therese Svensson said...

ja lyxsaltet är underbart! även om man bara äter tomater så blir måltiden fit for a queen (som sig bör).