Mar 12, 2007

transformer man

i fredags köpte jag 26 skivor på skivesset. jag blev helt euforisk och lite svettig av att lägga så mycket pengar på skivor på en gång. men det blev nästan alla skivor jag haft på önskelistan den senaste tiden - alla utom några flock of seagulls skivor och "age of consent" med bronski beat. men jag ska tillbaka någon gång i veckan, ångrar att jag inte köpte några som jag la undan i sista sekunden. men när jag var i affären kom det in en gubbe som luktade kiss så tjejen i kassan sprutade glade odeur citrus fresh i butiken, och tanten som skulle ta betalt för mina skivor la allt i fel högar så det tog lång tid och luktade äckligt. men det blev kul sen. jag har fortfarande inte lyssnat igenom alla. jag köpte bland annat neil youngs "trans" där han sjunger med vocoder som neilfansen förmodligen tycker är hans sämsta men som jag tycker är hans roligaste. jag menar neil och vocoder? det är fint det. k var så impad av disconeil att han också skulle köpa den.

2 comments:

M said...

"I början av åttiotalet gick han så långt att han fick sparken från sitt skivbolag när valde att släppa Trans, en science fiction-inspirerad techno-opera. En skiva som ingen förstod. Inte ens Neil Young själv.
- Den handlar om min son, Ben, som är utvecklingsstörd"

Iiiih! Underbart!
Thanx för senast. Lovely! Nästa gång laddar jag med allergimedicin!
/m

Therese Svensson said...

oj! det visste jag inte, tack! älskar information! ja det var mycket trevligt sist, tack så hjärtans.