Feb 11, 2009

musikvideomani: New Kids on the Block - "Cover girl"


igår var jag lite maniskt pysslig. jag satt och pysslade och planerade it-projekt, lyssnade på olika band, pratade LOL-cat, msnade med C & C, letade i gamla lådor med grejer, gjorde fyra svart-vita musikvideos som var fina och knasiga så jag deletade dom senare för annars skulle jag bara lagt upp dom i dagboken och sen skämts. när jag var liten ville jag bli musikvideoregissör. jag var tokig i mtv och mamma fick sy kläder till mig så jag kunde härma allting och göra som i musikvideorna. jag gillade speciellt devos videos, men i stort sett allting som visades på mtv på mitten och slutet av 80-talet var ju grafiskt genialiskt. på klassens timme låtsades vi en gång att vi var new kids on the blocks video "cover girl" och tränade in dansen EXAKT NOGA i mitt flickrum. jag var donnie. såklart.

No comments: