Apr 6, 2008

vart kommer bananen ifrån?




det har ju öppnat en ny emmaus precis bredvid ÖB (det kvarteret är som ett enda stort maskhål till säffle), och besöket började med lite exaltering som sedan utmynnade i trött besvikelse. teaterdelen var rolig men jag vet fortfarande inte när jag får användning av en trubadurdräkt från en robin hood-pjäs (tommie, maina och micke wehner vet dock säkert en handfull tillfällen). resten av sortimentet var fult och de hade en halvrolig porslingfigur men jag tror inte ens den var gjord av porslin. ett proggband med ljusa röster spelade när jag var där. de satt i ett hörn och sa "hörni. har ni egentligen funderat på...varifrån den där bananen ni äter...kommer ifrån? vem som plockat den, hur han mådde, vad hans familj gör och vem som betalar honom?" sen kom en låt som hette "vart kommer bananen ifrån" och jag tittade mig omkring för att se ifall det var en komplott mot min person. sen gick jag därifrån.

No comments: