Apr 7, 2008

logon vs hallen - ett rafflande inlägg om sport



imorgon ska jag och pappa på hockeyderbyt mellan malmö och rögle. det kommer bli mycket spännande. det är slutsålt och jag hejar naturligtvis på malmö eftersom de kommer få sin nya fina hockeyhall så kämpa kämpa hallen! fast å andra sidan är malmö så dåligt (HV71 är töntigast, malmö sämst), och pappa tränade rögle när jag var liten och jag gillade verkligen att bo i ängelholm, plus att rögle har kvar logon som pappa ritade på 80-talet så jag är nostalgiskt partisk (han har även ritat västerås logo och några fler eftersom han är ett geni på det här med hockeydräktsdesign min käre hockeypappa). i alla fall: jag må vara kluven om matchen imorgon, men seriöst; kämpa nya malmöhallen kämpa! om redhawks går upp i elitserien ska jag skaffa säsongskort i nya hallen så KÄMPA.

förresten är arga djur så fula som logos, vadå arga djur? arg örn? så dumt! sportlogos ska vara tysk-nordamerikanskt stilistiskt rena eftersom idrottare inte känner känslor bara sport.

jag ska förresten liveblogga från matchen imorgon med pappas inlägg och mina frågetecken. ring hd.se hockeybloggen - vi har en levande här!

UPDATE: nu spelar HV71 mot linköping (kanal5), men jag behöver inte titta noga för att följa med för grannen en våning ovanför mig till vänster hejar på HV så han skriker högt varje gång de gör mål. jag är dock smått intresserad av kvällens hockey-dj. han spelade just john farnam följt av euro-techno.

6 comments:

Anonymous said...

Fan vad roligt med derby och allt! Skulle du trilla över en extra biljett så kan jag lätt byta din kattsand för att få hänga med.
/H

Anonymous said...

du har en groupie numera. inte lite cool att ha en farsa som målat logon i Rögle... är på debban ibland, nu vet jag vad du är för en. Synd bara att du inte håller på Rögle, får vi ändra på... ;) Trevlig blogg förövrigt...

Therese Svensson said...

åh jösses, vet du de var slutsålda så tidigt att pappa och jag fick två av ledningens biljetter! men säg till om du vill haka på i framtiden! KÄMPA MALMÖ KÄMPA HALLEN!!!!!!!!!!

Therese Svensson said...

hurra lova hälsa nästa gång du ser mig, jag är alltid på debban. och jag har inga vänner så jag blir jätteglad.

Anonymous said...

hörru bruden, vi kom ju fram till att vi var vänner senast vi sågs ;)

Therese Svensson said...

hurra vän!