Apr 6, 2008

gnäll


jag vaknar varje morgon som om det vore julafton helt exalterad över att vakna frisk, men så är aldrig fallet, jag är fortfarande sjuk varje morgon. tänk om det är som i groundhog day? dagens överraskning är näsblod, den här trötta köttlekamen verkar ha gett upp fastän jag bara sover och matar den med blåbär, röda paprikor och så mycket vitlök och rå lök att metangasen jag producerar borde blåsa ett smärre hål i ozonlagret. jag kan i alla fall ladda över gamla kameramobilbilder till datorn ---> dagboken tack vare att jag äntligen hittade rätt program. alltid något. det är formel 1 på tv. kimi lär ju inte vinna som vanligt fastän han är snabbast (nej just, han blev tvåa). nu ringde mamma på mobilen men jag kan ju inte prata så det var ju värt. jag har blocket vid sängen som jag använder för att kommunicera. men det hjälper ju inte om jag inte träffar någon. vilket jag ju inte gör. tack och lov för textbaserad kommunikation. i veckan kommer pappa, det ska bli jätteroligt. vi ska se hockey och förmodligen äta sushi. på ikazukuri (de får fan skylla sig själva om man inte kan deras namn när de väljer så dumt, de kan ju heta sushi-johan eller något) har de råris som ris-alternativ så man slipper äta fem ton socker till varje sushimåltid. det är ju bra. nu måste jag sova igen. jag känner mig som den där frustrerade musen i "brisby & nimms hemlighet" som är sjuk och bara måste vara inomhus hela tiden.

4 comments:

Alice said...

Timothy!

Bästa filmen.

Therese Svensson said...

jaaa timothy! !

Hanna said...

Ät inte på Ikizukuri. Det nya stället alltså, jag var där nyss, det var nog den sämsta sushi jag någonsin ätit. Riskuddarna innehöll en del socker, ja, de var som ngt slags gummideg. Ät inte där.

Therese Svensson said...

ja jag åt på nya ikizukuri aka sushi-johan en gång förra veckan. rishinken de slabbade ris ur var helt geggig på ett negativt sätt och riset föll isär när jag åt det. allt var fattigt. dock bra med råris. resten inte.