Apr 9, 2008

jordgubbsmarmelad, aioli, svål, kräks

äckligaste maten jag läst om hittills denna vecka: Fat Elvis burgaren på vinylbaren med jordnötssmör, cheddarost, bacon, aioli och jordgubbsmarmelad.

jag slog upp ballotine:
Ballotine:
A pƒt‚-like dish in which forcemeat is stuffed back into the boneless carcass from which the forcemeat was made. This may include fish, poultry, game birds, or even some cuts of meat. The mixture is wrapped in muslin and poached or braised.

boneless carcass stuffed with forcemeat fick mig också att spara på saliven. men jag vet ju att stuffed turkey är gott och det räknas väl som ballotine?

3 comments:

Anonymous said...

på stippes hade de åtminstone tidigare en burgare med ost, räksallad, ketchup, lingonsylt, lök, sallad och stekt ägg.

Therese Svensson said...

jag fick just nu en liten störning när jag läste lingonsylt med räksallad. och ost eller vänta allt var jättekonstigt. men det var i alla fall inte jordgubbsmarmelad med aioli.

Dramadrottningen said...

Ballotine - hade jag vetat det hade jag aldrig gått med på att käka't! Fick det, tupp-ballotine, på Smak vid Havet en gång i tiden. Det var lika äckligt som det låter.