Mar 2, 2008

krets vernissage








det var rött vin, tjejer i snyggt hår (kort), färgglada canvasskor och mängder av brillmongos igår på krets vernissaget. jag och richard undrade var de här människorna annars håller till för vi ser dom aldrig. någon spillde rödvin en bit ifrån ett konstverk vilket var en dålig idé, och jag och richard köpte varsit kretskort. jag pratade med space between-kristian om hur man fysiskt inte kan bli påverkad av alkohol i lysrörsbelysning, och han hade en teori som jag ska återkomma till. jag kikade in på rundgång, vägg i vägg, där ett popband (de hade blommiga klänningar och snedlugg) spelade akustiskt och jag tog en skiva och pratade med daniel antilla och space between-erik som kanske skulle gå ut men inte visste så noga. det visste inte jag och richard heller men vi var hungriga så vi gick till asien och åt och drog sen vidare till metro men där var det tråkigt så vi gick vidare till tempo där vi tog en öl men det var så mycket folk att jag blev irriterad för jag var intolerant, men vi pratade med snickarn och bestämde oss för att gå till bagatelle där vi ölade vid ett bord vid några bisarra män och sen blev jag arg för richard retade mig och sa att jag var flata i säkert en timma vilket inte var alls okej eftersom 1. jag var redan sur som det var 2. richard är så sjukt kass (läs: hemsk) på att retas för han ska dra ut det tills jag går därifrån och 3. jag är ju karltokig så det var ett värdelöst ret till att börja med. så efter en öl köpte jag varma pistaschnötter på bergsgatan och gick hem efter att ha visat ett vilset 20-årigt nöt från göteborg var tröls låg eftersom det "var där det hände". sen gick jag hem och somnade och vaknade imorse, åt brunch på retro (som har blivit äcklig), gick och såg "there will be blood" som jag älskade, och lekte lägga-på-luren leken (jag missade sista!) med valfri kille.

2 comments:

Anonymous said...

vadå "missade sista"? påläggningen? uppringningen? finns det regler?

Therese Svensson said...

tydligen är det såhär:
person a lägger på.
person a ska ringa upp.
person b ska lägga på.
person a ska ringa upp.
person b ska svara först på tredje uppringsningsförsöket.

eller vänta, så var det nog inte? fan!