Mar 6, 2008

BREAKING NEWS:

månadens inlägg:

"Under den första delen av livet blir man inte medveten om lyckan förrän man har förlorat den. Sedan inträffar en ålder, en andra ålder, då man i samma stund som man känner att man börjar uppleva lycka vet att man kommer förlora den." Säger Drama och Michel Houellebecq

ah, det kanske var det som var den största skillnaden mellan mig och skäggige brunetten. jag är mestadels kvar i den första åldern, medan han är djupt inne i andra? hur kan jag vet något överhuvudtaget förresten. det är lika bra jag håller käft.

8 comments:

Dramadrottningen said...

Ja han är nog t.o.m i "den tredje åldern, den verkliga ålderdomen, då rädslan för att förlora lyckan hindrar en från att leva."

Anonymous said...

Det där låter bara som något bittra kvinnor och ärrade singlar säger och inte alls särskilt trevligt. Du är ju en logisk varelse therese och vet ju att alla relationer är unika och allt som händer inte beror på det som hänt innan. passa dig för att läsa sånt här och tro på det. Det är den mörka sidan som skriver det.

Therese Svensson said...

det var väl inte något mörkt? att man är naiv nog att inte sakna lyckan förrän den är borta är ju en gammal tes? se: "man saknar inte kon förrän spiltan är tom". ibland vet man inte längre. det är inte bittert.

Hanna said...

Ni måste vara medvetna om att det är Michel Houellebecq som säger det. En misantrop av stora mått med en vedervärdig livssyn - som han är jävligt bra på att förpacka i ord som gör att man tror på honom. Och detta i en helt hopplös bok som gör att man vill ta livet av sig.

Therese Svensson said...

är det elementarpartiklarna? har börjat på den men fastnade. hans "plattform" är dock en av de roligaste böcker jag läst!

Hanna said...

Det är La Possibilité d'Une Ile, vet inte vad den heter på svenska. Jo men man måste läsa det som att det är roligt, och skratta åt det. Annars tar man ju livet av sig.

Dramadrottningen said...

Jag har inte läst den men den heter Refug. Varför skulle man var bitter för att man reflekterar över vad som händer och försöker att dra slutsater av det? Det tycker jag är konstruktivt och positivt.

Anonymous said...

Jag tänkte på det angående relationer .. att om man t.ex upprepade gånger blivit sårad eller lämnad tror och utgår från att alla är så. Eller hur snubben som dramadrottningen refererar till i första inlägget nu tänker. Men jag är inte säker på att vi tänker på samma sak ifs.