Jan 17, 2008

pangasiusfién i repris


crosscheck ©ooking: pangasiusfilé mmmed grillad fänkål, machesallad, broccoli och rivet citronskal:
1. tina eller koka pangasiusfilén aka hajmalfilén och skär upp fänkål och dela lite broccoli.
2. stek fisken i olivolja i en stekpanna (jag använde en wokpanna nu för jag gillar snabbt eftersom jag är en CROSSCHECK SVENNE), ha på salt och färskmalen peppar (maldonsalt i en kvarn och tellicherry peppar i en kvarn är godast).
3. när fisken fått färg kan du ha i fänkålen och broccolin som bara ska bli pyttelite småbrynt. under tiden lägger du machesallad, eller vilken sallad du nu gillar, på en tallrik.
4. lägg fisken och grönsakerna på tallriken, riv citronskal över fisken och ha på lite balsamicovinäger på salladen. klar. det tar väl tio-femton minuter och har alla näringsämnen (nördingsämnen höhö) förutom de äckliga.

3 comments:

Björnsson said...

Kan inte du bjuda på mat så bjuder jag på öl/vin/sprit eller kärlek?

Therese Svensson said...

oj vilken deal!

Björnsson said...

jag vet. snart. en annan dag.