Jan 18, 2008

lättlagat

jag somnade tidigt igen (bra), men vaknade vid halv sextiden (dåligt) och tittade lite på lättlagat och höll tummarna att johan sörberg skulle vara med. fast det var en rödhårig kvinna som hette kråke tror jag som lagade oMEHlett med en kvinna i gula flätor och rosa tröja som pratade lite långsamt med tjejrösten och ville kanske se ut som cirka 19 år. men jag lyckades somna om igen och väcktes av att mattias kroon ringde på min mobiltelefon och jag berättade sömndrucket min dröm som bland annat handlade om att en 2,5 cm stor tjeck eller något som var polis kom hem till mina föräldrar och ville ha pengar varje vecka för att han inte skulle ge dom stryk eller något. och jag blev bestört och gick fram till honom och bara "ska du säga mig att du, en tjänsteman, ska begära pengar av mina föräldrar?" det var ju helt sjukt så jag sa att nej nu blir de inge mer pengar, du kan ge mig stryk i så fall. men så fick jag in värsta greppet på honom eftersom han var så stor och stel, och jag tryckte ner honom och blev förvånad över hur lätt det var. han höll i en glass som jag krossade mellan fingrarna och sa "pappa lås in honom". så gick jag ut och höll upp den krossade glassen och sa "nu är det slut med betalningarna, säg till mig så tar jag hand om honom".

No comments: