Feb 16, 2009

städat framtiden

jag har städat lite och kokat tomatsoppa med massor av färsk bladpersilja, citronskal och riven vitlök (jag vill ha upp immunförsvaret), och satte just på tv4 och jag fångade några bilder av en reklam för ett program som jag tror hette "familjen annorlunda" och pappan sa till sina barn när de klädde på sig overaller att "alla kan intåk scooter på samma gång" (på norrländska) och så åkte några scooter från det röda huset i den vita snön och jag tänkte åh vad fint! och sen tänkte jag oj vad konstigt att jag tänkte så, betyder det att jag i framtiden vill bo i snö med en familj som kommer bli min?

det var konstigt. shitamalompa. men det var nog mest av nostalgiska skäl. fast sedan jag fyllde år har jag börjat förstå att jag kommer bli 40 och 50 och mer inse att det kommer hända mig mer saker, och om vad som skulle kunna hända i framtiden som om jag skulle gifta mig och vem det kommer vara, och kommer jag vara en bra fru (fru liksom!) och förälder och kommer jag blabla ja ni vet vara lycklig och kommer ja sånt som händer folk som har liv hända. ovanligt. tunnt.

No comments: