Feb 19, 2009

lappskojs har inget med samer att göra utan är en felstavning av det engelska ordet lobscouse

jag googlade lappskojs för jag visste inte vad det var och det här fann jag:

Ingredienser:
* Fläskben
* Pulvermos (eller hemlagat)
* Salt
* Peppar
* Gärna lite dill och / eller persilja
* 0.5 dl Vispgrädde

Koka upp fläskbenen så att köttet går loss. Salta och Peppra. Köttet ska koka igenom och bli riktigt mört och fint. Blanda till moset enligt beskrivning, men blanda även i grädden. Salta, Peppra och smaka av. Serveras med inlagd gurka till.

jag vill aldrig äta detta.

receptet kommer från en helt B_A_R_O_C_K sida som heter Siris Hemsida. hon frestar även med blodpalt gjort på 1 liter blod, 1 liter vatten och njurtalg.

jag älskar sånt här svenskt och gammalt barockt. i storstäder får inget plats som inte innehåller ruccola eller GI.

No comments: