Dec 29, 2008

Veselkas kålsoppa

jag är jättehungrig men vill inte äta just nu. vissa perioder vill jag äta 20 gånger om dagen och andra perioder noll. jag önskar man själv kunde ställa in ämnesomsättningen efter behov. som en kamel eller något fast med mat istället för vatten.

det blir nog ångkokt brysselkål med lax för jag har inte använt min nya fina bambuångkokare än som jag fick av pappa (min gamla gick sönder för jag använde den så mycket), och jag blev re-kär i lax igen efter jul. nu börjar hell´s kitchen också på tv3. j´taime jean-phillipe.

Veselka’s Cabbage Soup från nymag.com

1 pound pork butt, cut into small cubes
1 1/2 quarts chicken stock
4 cups water
3 allspice berries
3 bay leaves
1 tablespoon dried marjoram
1 cup sauerkraut, plus around 4 tablespoons juice
1 large potato, peeled and diced
2 carrots, minced
3 stalks celery, minced
1 small onion, diced
2 cups fresh cabbage, shredded thin

(1) Place the pork in a medium stockpot with the chicken stock, water, allspice, bay leaves, and marjoram. Bring to a boil and then simmer on low heat for about 2 hours. Remove the pork and set aside on a plate to cool. Skim fat from stock, leaving a few “eyes” of fat for flavor. Add sauerkraut and simmer for 20 minutes. (2) Add potato and simmer for 5 minutes. (3) Add the carrots, celery, onion, and cabbage and simmer for 20 minutes. Add the pork and simmer for 10 more minutes. Season with salt and pepper. Add sauerkraut juice. Serves 6 to 8.

No comments: