Dec 28, 2008

Sista veckan av 2008-läsning; Microslavar av Douglas Coupland / Darlingboken




baksidestexen på Microslavar:
jag är danielu@microsoft.com. Om mitt liv vore en omgång Jeopardy! skulle mina sju drömämnen vara:
  • Tandyprodukter
  • Skräp-TV från det sena 70-talet och det tidiga 80-talet
  • Apples historia
  • Karriärångest
  • Skvallerpressen
  • Nordvästra Stillahavskustens växtliv
  • Jell-O 1-2-3
vi härmade upplägget i Darling antologin "Den stora guiden till verkligheten" från 2003 (som många på redaktionen hellre ville döpa till "Intresseklubbens anteckningar" eftersom det är den bästa titeln på en antologi någonsin). då skrev jag såhär i bokens medarbetar-presentation:

Therese Svensson
Råfakta: Jag gillar att dricka rom, har ett prisbelönt videotek och en fetisch för pirater. Jag pluggar science och historia och har hand om darling.se. Min dröm är att få Nobelpriset iförd en "Miss Physics"-banderoll, hångla med Drew och att det blir fred på Jorden. Jag har även haft hallucinationer. Tre önskeämnen i Jeopardy: Faraonernas Egypten, Vegogratänger, Tony Clifton.


köp den då om du inte har den för den är rätt rar faktiskt och som bonus får man en indiebild på drrlingredaktionen med lugg:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9100100234

köp microslavar NU:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0060987049

No comments: