Dec 28, 2008

jag trillade dit igen, eller så var jag alltid där (jag vill bara drunkna i cuteness)




jag har de senaste åren, periodsvis dock, rensat bort en massa fjant från min lägenhet, eftersom 30 och vuxenheten hela tiden hägrade som någon sorts perfektion av min utveckling eftersom jag har varit rätt trött på mitt velande, trotsande och räddhågna ungdomsjag, men sen kom jag ju så smått fram till att det var väl så jag var och det är det jag gillar så nu har allt kawaii och comic cuteness och fjanteri kommer upp i dager igen. jag tror det började med en bedårande liten porslinsask jag fick av caroline, med ett målat japanskt flickansikte på. sen gjorde jag sailor moon halsband till kompisar, och sen plockade jag fram mer och mer och nu har jag rosa lampor, paljettklänningar framhängda, rosa plastspeglar med pudlar som nickar på huvudet och plastbrickor med pin-up motiv. tänk att jag behövde fylla 30 för att fatta att inte smaken ändras för att blir äldre, och det är inget fel med det. jag vill bara att saker ska glittra och vara fina och roliga och som om jag skulle förvandlats till en dräktbärande kvinna med hotellrumsinredning och dyr smak bara för att jag fyllde år haha. eh.

allt på bilderna kommer från seriebutiken vid mariatorget i stockholm, second hand butiker, ikea (det rosa ljuset som luktar OMFG ROS) samt miss juniversum på davidshallstorg.

http://www.ladyluckrulesok.com
http://www.missjuniversum.se

No comments: