Apr 24, 2008

jag gillar ju det här med


efter jobbet gick jag till rundgång och fotade. jag ville inte gå hem. det var en prefixnördfest med baby space, swim fast micke, dennis lood, musikbyrån micke, som ny darling, deluxe simon och fler men då tittade jag säkert ner och glömde deras namn eftersom det är vad jag gör. jag glömde säga att det ibland luktar om en konstnärs träbroscher som finns att köpa (det var en konstnär som ställde ut på krets men nu har jag glömt namnet) i butiken, och de är väldigt fina och jag har själv en i form av en uggla, men de luktar på ett speciellt vis av säkerligen kombinationen trä och lim och det gör mig glad att känna igen saker. sen tänkte jag att det var dags att gå och jag gick till debasers uteservering och tog en öl och spillde den på en tjej när jag var på väg till tor billgren som satt i en soffa, och jag var inte speciellt klumpig, det var bara det att någon hade haft ovett nog att stänga av ingången till sofforna med några illa placerade växter så jag visste inte varför men spillskadan var ändå väldigt liten. jag och tor pratade om mat och om råbiffar och hur man väljer den rätte och om hans semester i sicilien. sen frös jag så mycket om händerna att jag gick hem och gjorde hamburgare med jordnötsbiff, tomat, senap, ketchup och lök. idag har jag inte ätit ris en enda gång. det var på tiden. imorgon är det day of fun med mig och anna - vi ska äta lunch ute och handla saker och gå på after work på plockepinn. sen ska jag nog ta en tupplur hemma och sen är det evening of fun med cirkus cirkus deluxe på c/o.

No comments: