Apr 22, 2008

jag är inte arthur dent fast en gång photoshoppade jag in mitt huvud på omslaget till bbcs originalserie


jag är så sur nu att jag är som de där msn-gubbarna som är röda och gråter. kommunikationen idag har varit som i den där led zeppelin låten som slutar på "breakdown", allt har gått snett och min enda ljusglimt *LJUSGLIMT* var när jag gick ner till banken på lunchen för att ta ut de pengar jag så lyckligtvis fick till skänks av pappa, varpå kassörskan sa "du kan inte ta ut något. du har nio kronor kvar" och jag fick den chockerande nyheten att telenor hade dragit min räkning IDAG istället för den 25e. BUT WHY ringde jag genast telehor och frågade, och de visste inte ens så noga men kunde inte ge mig mina pengar tillbaka eftersom de inte kommit fram till deras konto än. varför de drar pengar den 22a när jag haft autogiro den 25e i över ett år är helt ofattbart idiotiskt. jag och anna skulle bland annat köpa öl och sätta oss i parken efter jobbet och njuta av solen, men det var ju kört. jag skulle också handla ägg och kattmat, men det var ju också kört. därför kan jag heller inte gå på deluxe-martins deluxe-födelsedagskalas med cirkustema imorgon på c/o eftersom jag skulle köpa present samt hade planerat att jag och richard skulle äta middag hemma hos mig innan (för pengarna som telesno numera har), samt vara skäggiga cirkus-tanten i min färgglada paljettbustier, volangkjol och blonda fejkmustasch från buttericks (som jag också skulle köpa för telesnos pengar). det var ju värt. hur ofta går jag utklädd till skäggiga damen liksom. telehor kunde ju fuckat upp vilken annan gång som helst men nu var det ju sämst.

har allt sån här torr-humor-sketch-situationer som annars bara dyker upp i brittiska program? det är väl inte bara jag väl? jag heter ju inte arthur dent.

4 comments:

Anonymous said...

fast kalaset är väl ändå på fredag och då har ju pengarna kommit. eller?

Therese Svensson said...

AH! sedär, nu blev det arthur dent igen, jag var så säker på att det var imorgon och så var det fel. precis som idag på banken - jag var säker på att få äta ägg på smörgås och öl, men så blev det inte så. ska vi gå ihop till cirkuskalaset?

Anonymous said...

ja!! jag funderade ett tag på att vara säl med stor boll att sitta på, men ångrade mig.

Therese Svensson said...

hahaha, det hade varit så fint. jag hade kunnat vara utklädd till boll.