Feb 10, 2008

muhammad rafi - "jaan pehechaan ho"



det här är en av mina favoritlåtar. jag kan inte INTE dansa när jag hör den. den är från filmen "Gumnaam" från 1966. jag älskar allt med den; att den är lång, att de är maskerade, att det låter kletzmer balkan disco italo och indiskt på samma gång, att det utspelar sig på en restaurang och att tjejen bär guld och skakar sig fram mellan killarna och hoppar upp på dom. dessutom var det introlåten till fantastiska filmen "ghost world", filmen om mitt liv som ung VUXEN. undra vilken film jag är mellan 30-40?

5 comments:

Hanna said...

Jepp. Jag dansar i min kontorsskol 7.55 på morgonen. Med lurar på öronen.

Hanna said...

KontorssTol skulle det förstås stå.

Therese Svensson said...

kontorsTOOL

Anonymous said...

kanske dynasty - the movie /sys

Anonymous said...

eller typ "på luffen i beverly hills"