Feb 11, 2008

lunch



jag och copywrite-anna på jobbet har alltid mycket färggranna hemlagade matlådor med oss till jobbet. copywrite-anna är ett humoristiskt och ortorektiskt geni precis som jag. och vi pratar mycket om mat, speciellt idag när våra magar började kurra vid ynka 9 för att vi skrev om restauranger och gick igenom menyer. till lunch idag åt hon rödbets- och potatisråraka med laktosfri fetaost och avokado. jag åt kidney- och basilikabönburgare med brysselkål, ruccola och ajvar. sen gjorde vi s(M)akligt uppror och anna gick och köpte örtsalt och tellicherrypeppar eftersom man inte kan äta fulsaltet. häromveckan spenderade vi lunchen på rundgång där emil broomé visade vilken amun duuhl skiva som var bäst och berättade om dom. jag hann provlyssna på en låt, sen fantiserade jag om amun duuhl hela dagen. i torsdags kom jag och copywrite anna på att vi ville ha en sajt med fula barn som vi berättade historier om. ungefär som en adventskalender. sen bildgooglade copywrite-anna fula dagisbarn (hon sa att hon inte gjorde det men jag visste och garvade skithögt), och nu har hon en magnifik dagisbild som skrivbordsbild. jag har någon renoir som skrivbordsbil. jag är en tant. efter lunchen idag gick jag till kaffebaren på möllan för att träffa camilla ö-l då hon lämnade sitt visa i min handväska och glömt det. men vi blandade ihop tiden så jag pratade litet med oscar villata och sen gick jag tillbaka till jobbet och ringde brunetten som sa att han var stolt över mig för att jag städat. JAG BLEV SKITGLAD för killar är aldrig stolta över mig då jag är en smutsig smutsig slacker som sen förvandlas till en missnöjd hemmafru för att jag inte får något beröm.

No comments: