Feb 10, 2008

malcolm mclaren - "somethings jumping in your shirt" + inredning



jag slits mellan följande inredningskategorier:
  • flickrumsinredning a la it-girl lisa marie i videon ovan
  • postmodern tantinredning a la alexis i dynasty
  • eklektisk gubbinredning a la brunetten i stockholm
  • powervixen 20-tals inredning a la vicky vale i batman
jag vet verkligen ingenting om inredning. jag vet inte vad som är snyggt. jag vet vad som ser fult ut men jag kan inte göra det snyggt. visserligen brukar jag plugga in det jag inte kan, som hieroglyfer och olika klassifieringar på färger eller html, men inredning är så störigt för allt man läser om inredning är så gammaldags. new york magazine har de enda inredningsartiklarna jag läser. men det säger mig ändå inte något om hur man gör. sen handlar det naturligtvis också om ekonomi (SEXORD). kan man inte handla det man vill till hemmet är det inte så mycket man kan göra förutom att flytta runt det som redan finns där. just nu är min lägenhet en blandning av gubbe och 80-tals partytjej. jag är väl det så då kör vi.

No comments: