Feb 13, 2008

crystal castles


en konstig sak jag gör, som jag tycker är konstigt för att jag bara gör den när jag inte tänker på det, är när jag brer jordnötssmör på en riskaka, örtsaltar, sen vänder jag riskakan upp och ner. jag vet att det kommer från när jag gick i mellanstadiet i uppsala och vi bara åt knäckebröd med smör och det där rostbiffsliknande köttpålägget till lunch varje dag, och en av tjejerna saltade och sen vände upp och ner på mackan.

crystal castles kom upp när jag bildgoogla peanut butter förresten.

3 comments:

Anonymous said...

det gör jag med!! Tror det har att göra med att man kanske vill hälla av detöverflödiga saltet som inte fastnar kanske??

Therese Svensson said...

ja men det är så DUMT, kan man bara inte salta mindre?

Anonymous said...

om det hamnar direkt på tungan när man biter så kanske man inbillar sig att det blir en större smakupplevelse?