Mar 5, 2007

word to the nerd! freak to the heat!

det blev inget inkonst för mig igår. jag blev lat och drack te istället. caitlin kom förbi en minut och lämnade mina nycklar och hämtade sin ipod och undrade om jag skulle med till tempo med killratpacket, men jag orkade inte byta från pyjamas så jag fortsatte datakoman med mitt mintchokladte tills k ringde och sa "hej jag är i malmö nu, ska vi ses hos mig?" jag bara "okej kommer vi hångla?" han bara "lätt!". så jag gick dit, vi fumlade lite och snackade nästan käkarna ur led och jag tittade/lyssnade lite på hans nya skivor och så drack vi rieslingvin (det som emil hade tipsat om), men det var tyvärr så gott att vi drack upp allting och jag var lite sugen på att gå ut och öla och titta att det fanns folk och mer saker än min dator och tv (eftersom jag isolerat mig lite väl mycket sista tiden), så vi stack ner till på besök, men de hade precis stängt för kvällen, så då tog vi metro men det var samma visa där (vadå stänga klockan elva) så jaha tänkte vi man kan ju alltid lita på tempo, och styrde våra steg dit. där satt som sagt boybandet no1; mattias kroon, jonathan sahlin, emil broomé och carl belfrage. några "din söndag" killar var också där och de visade mig hur man drack fernet och pernod och vad som var vad. om jag kommer ihåg rätt tyckte jag att pernod var minst äcklig av de två. jag beställde en innis&gunn eller vad den heter, och satte mig med k och såg romantisk ut i ögonen och åt en skål med nötter.

No comments: